Sensos-e Journal is an on-line multimedia periodical of InED – Centre for Research and Innovation in Education of the School of Education, Porto Polytechnic.
It is a multimedia journal in electronic format with the following characteristics: built and edited on-line; transversal and multidisciplinary dissemination within Education, in the broad sense, with a special emphasis on teaching and learning; publication of research works; innovation; development and intervention on different areas and scopes, such as Visual Arts, Sciences of Education, Physical Sciences, Environmental Sciences, Language Sciences and Literature, Sports, Special Needs Education, Cultural Studies, Social Studies, Foreign Languages, Mathematics, Music, Psychology, Supervision, Information, Communication and Multimedia Technologies.
Works that take advantage of the potential of an online digital form publication, by the use of features such as multimedia, colour and hypertext, and by the possibilities of dynamic interaction and collaborative editing.
ISSN 2183-1432
Multimedia Production Director: Armando Silva | Editorial Director: Maria João Silva
Sensos-e Volume:
III N:
2 (2016)
Editorial:
- Editorial J. Bernardino Lopes | Alexandre Pinto
Articles:
- VISITA DE ESTUDO A UM JARDIM BOTÂNICO: UMA ABORDAGEM IBSE PROMOTORA DO DESENVOLVIMENTO DE COMPETÊNCIAS INVESTIGATIVAS DOS ALUNOS Gonçalo Nuno Carreira Pereira, Helena Moita de Deus
- LA CESTERÍA COMO HERRAMIENTA DIDÁCTICA PARA LA COMPRENSIÓN DE CONCEPTOS GEOMETRICOS Lucinda Serra
- GESTÃO SUSTENTÁVEL DE RECURSOS NATURAIS: ATIVIDADE DE CAMPO NO ÂMBITO DAS METAS CURRICULARES DO 8.º ANO Estefânia Ramos Pires, Celeste Romualdo Gomes, Isabel Abrantes , Alcides Castilho Pereira, Gina Pereira Correia
- UMA PROPOSTA METODOLÓGICA PARA A GEOMETRIA VETORIAL NO ENSINO MÉDIO Daniella Assemany
- TRANSPOSICIÓN DIDÁCTICA DEL MODELO ATÓMICO DE THOMSON Ramon Cid , Javier Folgoso-Novoa
- GEOMETRIA NA FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES: DESAFIO À CRIATIVIDADE Lina Fonseca, Elisabete Cunha
- PRÁTICAS INOVADORAS PARA A PROMOÇÃO DO SUCESSO ESCOLAR Helena Caldeira, Carla Machado, Doris Barradas dos Santos , Júlia Quadros
- A PESCA DO BACALHAU E DA SARDINHA COMO MODELO DE EXPLORAÇÃO DE CONCEITOS ECOLÓGICOS E EVOLUTIVOS. Ynés Lemos Pires , Xana Sá-Pinto, Ana Paula Martins , Alexandre Pinto
- CIÊNCIA E LITERATURA – ARTICULAÇÃO ENTRE DUAS CULTURAS Antonio Fortuna, J. Bernardino Lopes
- O USO DAS APPLETS NA APRENDIZAGEM DAS POTÊNCIAS: UMA EXPERIÊNCIA EM SALA DE AULA Ana Paula Gandra, Ana Paula Aires, Paula Catarino
- TAREFAS DE INVESTIGAÇÃO NA APRENDIZAGEM DO TEMA CORRENTE ELÉTRICA E CIRCUITOS ELÉTRICOS Carla Silva, Monica Baptista
- INICIAÇÃO CIENTÍFICA NO ENSINO FUNDAMENTAL: A ESCOLA E SEU LUGAR PROBLEMATIZADOR DAS RELAÇÕES ENTRE CIÊNCIA, TECNOLOGIA E SOCIEDADE José Carlos da Silveira, Suzani Cassiani
- O USO DO SOFTWARE BR.OFFICE CALC NO ENSINO DE FUNÇÕES QUADRÁTICAS Carla Juliana Princival, Maria Ivete Basniak
- UTILIZAÇÃO DE INSTRUMENTOS ANTIGOS NO ENSINO/APRENDIZAGEM DA FÍSICA José Jorge Teixeira , Lígia Teixeira , Armando A. Soares
Invited Revisers:
Ana Afonso - Universidade do Minho
Ana Paula Aires – Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro
Carla Morais - Universidade do Porto
Cecília Galvão - Universidade de Lisboa
Clara Vasconcelos - Universidade do Porto
Clara Viegas – Instituto Politécnico do Porto
Fátima Paixão – Instituto Politécnico de Castelo Branco
Floriano Viseu - Universidade do Minho
Helena Campos - Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro
Isabel Malaquias - Universidade de Aveiro
Isabel Martins - Universidade de Aveiro
João Paiva – Universidade do Porto
Jorge Bonito – Universidade de Évora
Luís Dourado - Universidade do Minho
Maria Cecilia Costa - Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro
Maria Teresa Blanco - Universidade de Santiago Compostela
Mónica Baptista - Universidade de Lisboa
Pedro Palhares – Universidade do Minho
Suzani Cassiani - Universidade Federal de Santa Catarina
Teresa Bettencourt - Universidade de Aveiro