Sensos-e Vol: III Num: 2  ISSN 2183-1432
URL: http://sensos-e.ese.ipp.pt/?p=11715

INICIAÇÃO CIENTÍFICA NO ENSINO FUNDAMENTAL: A ESCOLA E SEU LUGAR PROBLEMATIZADOR DAS RELAÇÕES ENTRE CIÊNCIA, TECNOLOGIA E SOCIEDADE

Author: José Carlos da Silveira Afiliation: Universidade Federal de Santa Catarina - UFSC
Author: Suzani Cassiani Afiliation: Universidade Federal de Santa Catarina - UFSC

Abstract: The scientific initiation (IC) in school contexts is recent proposition on brazilian educational history. The proposed IC, developed at the School of Application at the Federal University of Santa Catarina, called "Pés na Estrada do Conhecimento - Iniciação Científica na Escola" is in this context of resignification of the school's role as an area of knowledge production. Articulated under the 9 years of elementary school, this interdisciplinary work is engaged in critical formation of the subject, in a perspective of social transformation.
Keywords: Scientific Initiation, interdisciplinarity, relationship with know, Research, Elementary School

INICIAÇÃO CIENTÍFICA NO ENSINO FUNDAMENTAL: A ESCOLA E SEU LUGAR PROBLEMATIZADOR DAS RELAÇÕES ENTRE CIÊNCIA, TECNOLOGIA E SOCIEDADE

Author: José Carlos da Silveira Afiliation: Universidade Federal de Santa Catarina - UFSC
Author: Suzani Cassiani Afiliation: Universidade Federal de Santa Catarina - UFSC

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